Monday, July 11, 2011

ART OF IPHONEOGRAPHY 謝謝攝影師


Lomography used to be so popular in the city a few years ago, but now it’s already the age of iPhoneography. By combining cell phone with a high resolution digital camera, iPhone photographers can now freely capture images without the hassle or the worry of carrying additional equipment. I have never engaged in these trends, yet I am really glad when someone requests to take my photos with a Lomo camera or an iPhone. For me, photography is not only a hobby, but also an interaction between photographers and the ‘models’. So, thank you so much, my ‘photographers’!

不久之前,好些人都愛用Lomo相機拍攝,鍾情於其斑斕色彩及品牌所提倡隨意而無束縛的攝影態度。近年人們則興起用iPhone拍攝,並即時以後期方法製成一張張絢麗的相片。這兩種曾經蔚然成風的攝影模式,我都沒曾參與過,但我樂於成為旁觀者。每當友人興高采烈地用Lomo相機或iPhone替我拍照,我都樂意之至,還會擺出好些奇怪姿勢或表情。原因很簡單,對我來說,攝影不僅是行為,背後盛載的,更是攝影者給被攝者的一番心意,又或是兩人之間某難忘片段的憑據。

No comments:

Post a Comment