Monday, July 11, 2011

BORN TO RUN 跑吧跑吧


I love running yet I seldom run. I am not a professional runner yet I regard running as a way to express my positive emotion. That’s why I usually run when submitting forms for my dream, or when selecting gifts for my beloved one. It is kind of a reflex action for me. Last Sunday, I watched two of my favourite movies, “Up in the Air” and “Before Sunset” consecutively at home, and was overwhelmed by trivial thoughts since then. So I decided to go out for a run. I’m not trying to get slim, or practising for a specific purpose - I went jogging merely because I desperately want to run at that moment. Watching the nice scenery at the riverside during my jog, I feel so relaxed, and eventually forgot all my troubles. That’s a really fruitful experience.

我喜歡跑步的感覺,但卻不常跑;我不常跑,但卻愛用跑步來表現自己的雀躍興奮。為自己的夢想、目標張羅時,我會不自覺地加快步伐;為心儀女孩搜購禮物時,我的動作特別俐落。跑步於我來說,是表達心情的一種方式。剛過去的周日,在家裡迎着午後和煦的陽光,一連翻看心愛的兩齣電影《寡佬飛行日記》、《日落巴黎》後,思潮騷動,坐在床上久久無法平伏,便執意外出跑步,甚麼也沒帶。好像已經很久沒有如此單純地為跑而跑了,不為強身健體,不為訓練速度,不為顯示自己與眾不同,僅僅因為那一刻很想跑動。沿着河岸慢跑,抵着黃昏柔和的光線,欣賞漸往後退的風光,腦袋終於能夠放空。以後的事就留待以後再想,這一刻我只想享受雙腿擺動的暢快感覺。加快吧!我的秒速只許加。

No comments:

Post a Comment