Monday, July 11, 2011

THE BEST IS YET TO COME 最好的尚未來臨


I seldom read picture books yet artist b.wing’s “There’s a dark dark wood inside my head” does mean a lot to me. "The best thing about dreaming is that you don’t really need to wait for it to come true, just go through life imagining it, hoping it, wanting it. Quite free. Quite happy. Isn’t that good enough?" This quote from the book often inspires me so much and gives me courage to pursue my dream whatever the possible outcomes are. The best is yet to come, I still believe.

我是那種獨愛咀嚼文字的怪人,故此很少讀繪本。即使讀繪本,受感動的,也通常出於內裡細膩而動人的文字,比如是藝術家b.wing在其英文繪本《There's a dark dark wood inside my head》就說過,「最美好的事情就是你真不需等待夢想成真,而是在生命中幻想、希望、期待它出現的過程中,已感到自由、快樂」。這句常在我心裡打轉徘徊的說話是真是假,都不相干,最重要的是,無論如何我依然會堅持追尋我的夢想,並為它付出我的一切氣力。無論最終成功抑或失敗,我仍舊偏執地相信,最好的尚未來臨。

No comments:

Post a Comment